Nisza – fundamenty biznesu

nisza-rynkowa

 

„Jest jed­na za­sad­nicza rzecz ok­reślająca wyjątko­wość człowieka – pasja.”

Autor nieznany

Tak jak wspomniałem we wcześniejszym wpisie, fundamentalną rzeczą w procesie tworzenia własnego biznesu, bez znaczenia czy to stacjonarnego czy internetowego są jego korzenie.

Wiadomą sprawą jest to, że bez mocnych korzeni  czy to solidnych fundamentów drzewo czy budynek nie ma większej racji bytu.

Zatem skupmy się na tych fundamentach naszego biznesu, jednym z najważniejszych czynników jest nisza w której będziemy działać.

Skupimy się tutaj na biznesie internetowym ze względu na to że internet daje nam niesamowitą dźwignię i nieokreślone możliwości.

Internet jest bardzo skutecznym narzędziem, dzięki któremu jesteśmy w stanie zarabiać na wiele sposobów i możemy praktycznie zarabiać na wszystkim.

Ale skupmy się na określeniu własnej niszy w której będziemy działać.

Żeby tego dokonać w pierwszej kolejności zadbaj o chwilę spokoju i skup się na samym sobie, postaraj się odpowiedzieć na kilka bardzo istotnych pytań:

  • co lubisz robić, co sprawia Ci niesamowitą radość, daje kopa do działania jednocześnie dobrze by było, żeby to było naszą pasją lub hobby. Nie jest tutaj ważne co to będzie, nie musisz się skupiać na zarabianiu czy biznesie. Równie dobrze może to być gotowanie, piłka nożna czy jazda na rowerze;

 

  • zastanów się w czym jesteś bardzo dobry, jakie działania przychodzą ci z niesamowitą łatwością. Dzięki temu będziesz wiedział jaką wartość możesz zaoferować innym ludziom;

 

  • Kolejna rzecz- zastanów się czy posiadasz umiejętności, za które ludzie chętnie zapłacą. Jeżeli masz z tym problem- żeby znaleźć takie( w co mi  ciężko uwierzyć,  bo każdy z nas posiada takie umiejętności)  zastanów się co by to mogło być i naucz się tego.

 

Odpowiedzi na te trzy powyższe pytania pozwolą Ci określić swoją niszę, w której będziesz się pozycjonował w internecie. Jeżeli ściśle będziesz się rozwijał i zdobywał wiedzę w zakresie swojej niszy, wtedy coraz to większą wartość będziesz mógł zaoferować potencjalnym klientom.

Musisz pamiętać o tym, że wielkość twojego biznesu jest wprost proporcjonalna do wartości jaką dajesz innym ludziom, dlatego bardzo ważne jest to, aby się do tego przyłożyć, aby to co masz do zaoferowania było bardzo wysokiej wartości.

Kolejną rzeczą którą warto wykonać podczas określania swojej niszy jest sprawdzenie co słychać na ten temat w internecie. Wykonać to można przy pomocy narzędzia oferowanego prze Google – Planer słów kluczowych. Aby skorzystać z tego narzędzia trzeba najpierw założyć konto na Google AdWords.

wedkarstwo

Tak jak widać na załączonym obrazku narzędzie to pokazuje nam średnio miesięczną ilość wyszukiwań danej frazy wpisywanej przez użytkowników w wyszukiwarkę Google. Dzięki temu mamy obraz ile osób może być potencjalnie zainteresowanych tym co mamy do zaoferowania.

W kolejnym wpisie zajmiemy się następnym z fundamentów naszego biznesu czyli określimy naszą grupę docelową.  Wiem i zdaję sobie sprawę że może jest to żmudne i nudne ale uwierz mi bez tego ciężki będzie Ci stworzyć stabilny biznes.

Podoba Ci się ten wpis zostaw swój komentarz i udostępnij znajomym :)